donderdag 30 juni 2011

Zeilen met je donder

De tocht van Portland naar L'Aber-Wrac'h hebben we in zijn geheel kunnen zeilen. Hoog aan de wind (=schuin tegen de wind en de golven in!) met windkracht 8 was niet helemaal de bedoeling. Helaas kon de maag van Maarten ook niet goed tegen dit gebuts. Van de 35 uur die we onderweg geweest zijn, is hij 24 uur echt ziek geweest. Ziek en in bed. Twee pogingen om mij te laten slapen monden uit weer een leeg gegooide maag en een bleek gezicht. Slapen is echt de enige remedie dit keer, wat maakt dat ik vooral gezeild heb. Dat compenseert goed mijn soms nutteloze gevoel als er weer eens iets kapot is en Maarten het weer eens oplost. Het ontwijken van de vrachtschepen gaat goed. De ene keer is het opletten geblazen, het volgende moment is het vooral wakker en warm blijven. We zeilen de gehele tocht, dat is fijn. We besluiten om niet Brest in het donker aan te lopen, maar een plaats ervoor bij daglicht.
We zijn er. Na een douche en een goeie warme maaltijd gaan we slapen. We zijn er.

----------
radio email processed by SailMail
for information see: http://www.sailmail.com

2 opmerkingen:

  1. Goed man, zo leer je iig wel snel heel goed zeilen! Die maarten os eigenlijk ook maar een watje he:) x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kunt een hoop van Maarten zeggen, maar in dit geval moet ik het toch voor mijn liefje opnemen hoor!
    (Dove mensen hebben trouwens nooit last van zeeziekte, mensen met goed gehoor wel...wat zegt dat over mij...??)

    BeantwoordenVerwijderen