maandag 14 januari 2013

Verkassen

Van Hog Cay zijn we naar Raccoon island gevaren, wederom een onbewoond eiland. Vanmorgen heeft Maarten eerst een bilgenpomp gerepareerd, er is altijd wel wat te klussen op de boot, zoals op iedere boot. Ties heeft deze ochtend een jengelochtend en dat terwijl we gisteren zo'n heerlijke dag gehad hebben. 's Morgens wandelen we naar de oostkant van Hog Cay, waar de golven flink tegen het rif opslaan. De waterkleur is hier wederom prachtig en het is ook fijn om de benen te strekken. Na een heerlijke broodlunch -brood smaakt echt beter als je hem zelf gebakken hebt!- brengen we de middag op het strand door. Er staan aangespoelde kratten, waarvan er eentje perfect is voor Ties om in te spelen. Zwemmen, wandelen, spelen op het strand. Maarten en Mark gaan weer op jacht en scoren weer twee kreeften en dit keer ook een conck (reuze schaaldier). Dus de zaterdagavond is gevierd met een kreeftenfeestmaal en een gezellige avond op de catamaran. Zomaar een dag hier op de Bahama's. Echt fantastisch, echt genieten!

Ties zal wel een sprongetje hebben of weet ik het, in een huis zou ik zijn gaan wandelen met hem, maar da ga nie op de boot. Duidelijk is in ieder geval dat hij vandaag aan mij vast wil kleven en dat is best lastig als je ook nog een stukje wilt gaan varen. De wind is iets afgenomen en Raccoon Island ligt twee uur zeilen verderop. Maarten zeilt, het waait een fijne 20 knopen wind, ik hou Ties zoet. Alleen bij het inhalen van de genua vraagt Maarten me te helpen, zodat ik de genuaschoot langzaam kan laten vieren terwijl hij hem inrolt. Ties krijsen, ik niet opletten, het onderlijk van de genua klappert ietswat kapot ...ahhhhhh!!!!! Balen! Ties nog steeds krijsen. Vijf minuten later sta ik met Ties in de hand achter het roer en Maarten voorop om eventuele riffen te kunnen zien. Het water is kraakhelder en de ankerplek zeer overzichtelijk. Zo kunnen we makkelijk ankeren en zijn we op een nieuwe mooie plek, met wat hoofdpijn, dat wel.

De middag bevinden we ons weer op een paradijslijk mooi eiland en genieten we er alledrie van. Wederom wandelen, zwemmen, snorkelen en Ties krijgt spelend op het strand voor het eerst iets anders binnen dan borstvoeding; zand! Ook de Canadese catamaran ligt in de nieuwe baai en de mannen scoren weer vis en kreeft. Nog nooit zoveel kreeft gegeten in een week.

----------
radio email processed by SailMail
for information see: http://www.sailmail.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten