zondag 14 juli 2013

Dag 23 Land in zicht

1.30 uur, 50.07'N 03.31'W, snelheid 4.5 kn, wind 4 kn noordoost, koers 70 graden

Het is bladstil, de zee is kalm. Om ons heen veel tankers, vrachtschepen, vissers en een enkele zeilboot. Middernacht zien we een vuurtoren, dus hebben we land in zicht. Het duurt echter tot 11.00 uur voor we echt land zien. Voor het eerst in drie weken! Er hangen slingers aan boord, Ties gooit z'n armen in de lucht, we hebben feestneuzen en chocoladetaart met slagroom. Hieperdepiep hoera! Onze kapitein is jarig. Dubbel feest.

Martijn slaapt uit en Maarten, Ties en ik nemen vast een eerste ronde taart. De Lola ligt vlak op het water en glijden we op de motor door het water heen. Het is zo rustig dat Maarten zin heeft in een project en de lichtweer zeilen worden uitgehangen om te drogen, ze vangen zowaar toch wat wind. We zeilen eventjes vandaag. De zon staat hoog aan de hemel, het is heerlijk weer.
Een tweede klus wordt ondernomen, de ankerbak wordt leeggehaald en ontroest en geverfd. Maarten geniet van z'n klus. Hij voelt zich goed en het is lekker om vast een klus af te kunnen strepen. Hij liever dan ik. Ik ben juist erg moe vandaag. Mogelijk omdat ik slecht geslapen heb, misschien vanwege het taartbakken tijdens mijn nachtwacht, of misschien komt bij mij de vermoeidheid omhoog nu de rest van de bemanning zich kiplekker voelt. Hoe het ook komt, ik hou me kalm vandaag. Vanavond maken we even, met de spinaker op, een snelheid van 6 knopen. Het is van korte duur en dan gaat de motor weer aan.
Na het eten, als Ties op bed ligt, drinken we een rumcola. Op het zien van land en op Maarten's verjaardag. We gaan uitzonderlijk laat naar bed, 22.00 uur... Nog een paar dagen te gaan.

----------
radio email processed by SailMail
for information see: http://www.sailmail.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten