zondag 4 maart 2012

Wat een luxe, deel 2.

5. Er is een zwembadje, waar iedereen van de haven zomaar in mag plonzen.
6. Internet! Met Maarten z'n computer kan dit zelfs op de boot, omdat we een antenne voor de zijne hebben. Dus lekker surfen op het net in ons eigen bootje. Skypen doen we op de kant met mijn computer, maar dat kan al om de hoek en de verbinding is -bijna altijd- goed.
7. We liggen hier nu met vijf bevriende Nederlandse boten. Vanmorgen was ik vroeg wakker en besloot te gaan skypen. Hier was het 6.30 uur en daarmee in Nederland 11.30 uur. Prima tijd om op zaterdag eens wat mensen 'lastig te vallen'. Om 8.30 was ik wel zo'n beetje suf gel..babbeld. Toen heb ik met Maarten bij de Tahira, Annemieke & Arthur, aangeklopt en hebben we onszelf uitgenodigd voor het ontbijt. Heel gezellig! We hebben zo ons eigen, tijdelijke buurtje hier op de stijger.
8. De boot ligt stil. We worden niet heen en weer geschommeld en dat slaapt als een roosje.
9. Er is een supermarkt om de hoek en daar verkopen ze o.a. verse yoghurt -mmm-, goed brood en nog veel meer lekkernijen!
10. ... Zelfs ons vuilnis wordt op de stijger opgehaald. Soms is het wel eens zoeken waar we ons afval kwijt kunnen. Eerst zoeken en vervolgens sjouwen. Allemaal geen probleem. Dat er hier een meneer met een kruiwagen langs komt rijden om je vuilnis op te halen is wel heel gemakkelijk. Daarom verdient dit de 10e plek en dan hou ik erover op.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten