dinsdag 25 juni 2013

Dag 4 Bumpy ride

25-06, 2.00 uur 43.27N 53.09W, koers 100 graden, snelheid 4,5 a 5 knpn, zuidweste wind 22 knpn.

's Nachts valt de wind weg, in de ochtend wakkert de wind aan. Genu in, dubbel rif in het groot zeil, fok bij. Er zitten windvlagen van 30 knp bij. De golven bouwen zich op en komen in van opzij, dat maakt het een nare koers. Maarten voelt zich goed zolang hij blijft liggen. Martijn is ook aan het stoeien met misselijkheid en is zoekende of hij deze danwel liggend moet doorstaan of buiten zal trotseren. Ties is extra aanhankelijk, maar wel vrolijk en op wat hoofdpijn na voel ik me ok. Ben blij dat ik gister alvast brood heb gebakken. Het is een koers om weinig fratsen uit te halen.
Poes schopt dat plan in de war. Ondanks extra aandacht, een extra kattenbak binnen, veel liefde en substral, is ze onrustig en plast op m'n (dek)bed. Ze frustreert me. Miss Luna weet niet altijd meer de kattenbak te vinden en kattepis is smerig. Daarbij is je slaapbunk heilig en nu bevuild. Ik maak alles schoon. Jammer dat we niet meer in de tropen zitten, want het zal even duren voor het droogt. Gelukkig hebben we in Amerika extra dekbedden gescoord ivm de kou. Lang leve de thriftshops (2e hands winkels) en wasserette. En wie weet schijnt morgen wel weer de zon...

----------
radio email processed by SailMail
for information see: http://www.sailmail.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten