vrijdag 28 juni 2013

Dag 6 & 7 Prima dagen

3.30 uur, positie 44.56N 44.16W, koers 75 graden, snelheid 5,8 kn, wind zuid 23 kn

Het is woensdagochtend, Ties slaapt net. Buiten staat een teil met water en daarin een paar sokken en een hoeslaken. Echt schoon zullen ze niet zijn. Er is steeds mist en daarmee is de lucht vochtig, het is niet koud. Ik wring de sokken uit, toch maar uithangen, ooit zullen ze een keer drogen. Ondertussen kijk ik om me heen naar het water en wordt blij verrast; dolfijnen! Minstens drie! Nee, wel vijf! Of ... hoeveel zullen het er zijn? Moeilijk te schatten, minstens 20. Een half uur lang (!) krijg ik een live dolfijnenshow. Soms komen ze met z'n vijven tegelijk uit het water. Soms zie ik ze als een grijze vlek in het water snelheid maken en kapriolen uithalen. Het is adembenemend prachtig. Ik word nat van de mist en het begint harder te miezeren. Toch blijf ik kijken, intens genietend, tot ze afscheid nemen van de Lola.

Iedere 15 graden die we naar het Oosten varen, komen we een uur dichterbij. We hebben de klok al 1 keer een uur vooruit gezet. Nu is er nog vier uur tijdsverschil met Nederland.

Maarten heeft last van z'n lijf en dat is vervelend. De misselijkheid blijft aanwezig, liggen is het enige wat helpt. Het is naar om de hele dag te moeten liggen. Eten en drinken gaan goed, dus hij wordt verwend met verse kippesoep en andere lekkernijen. Toch is het niet fijn. Volhouden en uitzitten, dat is de overtocht soms ook.
Het is nu donderdag- op vrijdagnacht. De zee is onstuimig, de wind is constant, onze snelheid is goed.

----------
radio email processed by SailMail
for information see: http://www.sailmail.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten